Τρίτη 16 Μαρτίου 2010
Η Ελλάδα ένα προτεκτοράτο της Ευρωζώνης,
Η Ελλάδα σιγά – σιγά μετατρέπετε επίσημα σε ένα προτεκτοράτο της Ευρωζώνης, με τους Πολίτες της να έχουν απολέσει ουσιαστικά όλα τους τα δικαιώματα – γεγονός που καθιστά τους υπεύθυνους, τους «εν ενεργεία» δηλαδή πολιτικούς της, στην κυριολεξία εγκληματίες και υπόλογους των Ελλήνων Ελευθέρων Πολιτών της.
Λύση
Βέβαια, η εναλλακτική λύση υπάρχει και είναι μάλλον αυτονόητη: Τέλος στο δημόσιο δανεισμό και στη συνεχή χρέωση του κράτους – τέλος στα πολιτικά λάθη, τέλος στις δικαιολογίες και στις «παραλείψεις». Η Ελλάδα μπορεί να πάρει μόνη της τα «μέτρα εξυγίανσης» που θα της επέβαλλε είτε το ΔΝΤ, είτε το ΕΝΤ, χωρίς να καταφύγει σε νέο δανεισμό. Κατά την άποψη μας, δεν πρέπει να αναλάβει καμία καινούργια υποχρέωση, όσο και αν της κοστίσει κάτι τέτοιο. Αν μη τι άλλο, οφείλουν όλοι οι Έλληνες να «πολεμήσουν» μαζί, με στόχο να παραμείνουν ελεύθεροι Πολίτες - κυρίαρχοι του κράτους τους, μη υποτελείς σε κανέναν.
Η χώρα μας ευρίσκεται «πολλαπλά» στο επίκεντρο των εξελίξεων, λειτουργώντας επί πλέον σαν «πειραματόζωο» της Ευρωζώνης, ενώ απειλείται τα μέγιστα η εθνική της κυριαρχία - παρά τα όσα «καθησυχαστικά» μας «μεταφέρονται» καθημερινά. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει ένα πείραμα χρεοκοπίας «εντός των συνόρων της» - αλλά ούτε να επιτρέψει την ανάμιξη του ΔΝΤ στα εσωτερικά της.
Οφείλουν λοιπόν να ευρεθούν άμεσα, με ελληνική πρωτοβουλία, βιώσιμες λύσεις (όπως ο εσωτερικός δανεισμός, η πώληση δημοσίων ομολόγων σε άλλες χώρες, οι νέες συμμαχίες, η παράταση πληρωμής χρεών που δεν μπορούν να εξοφληθούν εμπρόθεσμα – το Dubai χρησιμοποίησε πρόσφατα αυτήν την πρακτική), ενώ όλοι οι Έλληνες πρέπει πια να «αγρυπνούν» καθημερινά, έτσι ώστε να εμποδίσουν την εφαρμογή καταστροφικών «λύσεων» («τύπου» ΔΝΤ, ΕΝΤ κλπ).
Επίσης, θα πρέπει να ενημερώνονται πλέον σωστά και ολοκληρωμένα, έτσι ώστε να συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα των εκάστοτε καταστάσεων, σταματώντας να αντιδρούν «παραδοσιακά» με απεργίες (για παράδειγμα, η συλλογή υπογραφών για δημοψηφίσματα θα ήταν μία νέα μέθοδος) και δημιουργώντας όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θα εξυγιάνουν επιτέλους την Ελληνική Οικονομία.
Ασφαλώς, πριν από όλα είναι απαραίτητη η παραδειγματική τιμωρία όλων αυτών που οδήγησαν την Ελλάδα σε αυτήν την κατάσταση επειδή, εάν δεν αποκατασταθεί η Δικαιοσύνη στην κοινωνική ζωή, είναι αδύνατον να εξασφαλισθεί η συμμετοχή όλων των Πολιτών στις μεγάλες προσπάθειες και θυσίες που απαιτούνται, για να ξεφύγει η χώρα «άπαξ και δια παντός» από το τέλμα, μετατρέποντας τον κίνδυνο σε ευκαιρία.
Τελειώνοντας, η Δημοκρατία (η οποία απαιτεί συνειδητή και ολοκληρωμένη ενημέρωση), μέσα από την οποία και μόνο μπορεί να αναπτυχθεί η Ελλάδα, είναι αναμφίβολα ένα πάρα πολύ δύσκολο πολιτικό σύστημα - αφού στηρίζεται στην ελεύθερη βούληση και όχι στον καταναγκασμό. Είναι όμως το μοναδικό πολιτικό σύστημα που προάγει τον άνθρωπο, ενώ έχει την ιδιαιτερότητα, τη μοναδικότητα καλύτερα να απελευθερώνει όλα τα αποθέματα ενέργειας ενός λαού, έχοντας σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας χώρας με πρωτοφανείς δυνατότητες – κάτι που η Ελλάδα χρειάζεται σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε στην Ιστορία της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου “Intermodal”, περισσότερες από 120 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, έχουν αυτή τη στιγμή υπό παραγγελία 760 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 65 εκατ. τόνων, με χρονικό ορίζοντα παραλαβής έως και το 2014.
Παρά τη μείωση του ελληνόκτητου στόλου σε σχέση με έναν χρόνο πριν, η «γαλανόλευκη» ναυτιλία διατηρεί την παγκόσμια πρωτιά με 3.396 πλοία, ενώ ο υπό ναυπήγηση στόλος ελληνικής διαχείρισης αντιπροσωπεύοντας περί το 10% του συνόλου των πλοίων που χτίζονται ανά τον κόσμο, «κλειδώνει» την πρώτη θέση που κατέχει σταθερά η Ελλάδα στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.
Η κρίση βέβαια που έπληξε τη ναυτιλία ανάγκασε κάποιους εφοπλιστές που βρέθηκαν το Φθινόπωρο του 2008 με μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα να προχωρήσουν σε ακυρώσεις παραγγελιών ή να επαναδιαπραγματευτούν αριθμό πλοίων και κόστος ναυπήγησης. Με εξαίρεση τον κλάδο των κοντέινερ που εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τη διεθνή οικονομική ύφεση, οι υπόλοιποι κλάδοι των θαλάσσιων μεταφορών δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Τρανταχτή απόδειξη το γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές μετά από μία πολύμηνη επενδυτική άπνοια μπήκαν και πάλι στο «χορό» των παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις πλοίων.
Πρώτος ο Αγγελικούσης
Σύμφωνα με τη λίστα του ναυλομεσιτικού οίκου “Intermodal” στην κορυφή της κατάταξης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών με τον μεγαλύτερο υπό ναυπήγηση στόλο βρίσκεται η Anangel Shipping Enterprises του Γιάννη Αγγελικούση με 31 πλοία. Μάλιστα, ο ναυτιλιακός όμιλος Αγγελικούση ήταν εκείνος που έδωσε την πρώτη ελληνική παραγγελία για νέα πλοία το 2010 στα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα με παραγγελίες 27 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ορίζοντα παράδοσης μέχρι το 2012, τα οποία όλα είναι ήδη χρονοναυλωμένα.
Ακολουθούν η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Stamco Ship Management με 27 υπό ναυπήγηση πλοία και η Capital Maritime & Trading που ανήκει στον εφοπλιστή Ευάγγελο Μαρινάκη με παραγγελίες για την κατασκευή 24 πλοίων (δεξαμενόπλοια και φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου).
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Enterprises Shipping & Trading του Ομίλου Ρέστη με 20 πλοία ξηρού φορτίου υπό ναυπήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την λίστα απουσιάζουν η Αγγελική Φράγκου και ο Πήτερ Γεωργιόπουλος που αμφότεροι προχώρησαν πέρυσι στην ακύρωση των παραγγελιών που είχαν κάνει στο παρελθόν για ναυπηγήσεις πλοίων.
Από τα 760 συνολικά υπό ναυπήγηση πλοία που περιλαμβάνει το ελληνικό “orderbook”, τα 418 είναι φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 37,3 εκατ. τόνων, τα 231 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 22,2 εκατ. τόνων, τα 45 είναι κοντέινερ χωρητικότητας 4,1 εκατ. τόνων, τα 23 είναι πλοία μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 390 χιλιάδων τόνων και 6 επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία.
Τα 372 εξ αυτών έχει προγραμματισθεί να παραδοθούν τη φετινή χρονιά, ενώ βάσει του υπάρχοντος χρονοδιαγράμματος, 255 πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2011, 117 πλοία το 2012, 12 το 2013 και 4 πλοία το 2014.
Μόνο δύο πλοία χτίζονται στην Ελλάδα
Από τα στατιστικά στοιχεία της “Intermodal” προκύπτει επίσης ότι τα κορεάτικα ναυπηγεία είναι τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών. Από το σύνολο των υπό ναυπήγηση πλοίων τα 369 χτίζονται σε ναυπηγεία της Κορέας και ακολουθούν τα κινέζικα ναυπηγεία με παραγγελίες για 329 πλοία. Στην τρίτη θέση με μεγάλη διαφορά από τις πρώτες δύο χώρες, είναι τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραγγελίες για την κατασκευή 19 πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη λίστα με τις χώρες προέλευσης των ναυπηγείων που χτίζουν πλοία για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών, βρίσκεται και η Ελλάδα με μόλις 2 πλοία.
Λύση
Βέβαια, η εναλλακτική λύση υπάρχει και είναι μάλλον αυτονόητη: Τέλος στο δημόσιο δανεισμό και στη συνεχή χρέωση του κράτους – τέλος στα πολιτικά λάθη, τέλος στις δικαιολογίες και στις «παραλείψεις». Η Ελλάδα μπορεί να πάρει μόνη της τα «μέτρα εξυγίανσης» που θα της επέβαλλε είτε το ΔΝΤ, είτε το ΕΝΤ, χωρίς να καταφύγει σε νέο δανεισμό. Κατά την άποψη μας, δεν πρέπει να αναλάβει καμία καινούργια υποχρέωση, όσο και αν της κοστίσει κάτι τέτοιο. Αν μη τι άλλο, οφείλουν όλοι οι Έλληνες να «πολεμήσουν» μαζί, με στόχο να παραμείνουν ελεύθεροι Πολίτες - κυρίαρχοι του κράτους τους, μη υποτελείς σε κανέναν.
Η χώρα μας ευρίσκεται «πολλαπλά» στο επίκεντρο των εξελίξεων, λειτουργώντας επί πλέον σαν «πειραματόζωο» της Ευρωζώνης, ενώ απειλείται τα μέγιστα η εθνική της κυριαρχία - παρά τα όσα «καθησυχαστικά» μας «μεταφέρονται» καθημερινά. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει ένα πείραμα χρεοκοπίας «εντός των συνόρων της» - αλλά ούτε να επιτρέψει την ανάμιξη του ΔΝΤ στα εσωτερικά της.
Οφείλουν λοιπόν να ευρεθούν άμεσα, με ελληνική πρωτοβουλία, βιώσιμες λύσεις (όπως ο εσωτερικός δανεισμός, η πώληση δημοσίων ομολόγων σε άλλες χώρες, οι νέες συμμαχίες, η παράταση πληρωμής χρεών που δεν μπορούν να εξοφληθούν εμπρόθεσμα – το Dubai χρησιμοποίησε πρόσφατα αυτήν την πρακτική), ενώ όλοι οι Έλληνες πρέπει πια να «αγρυπνούν» καθημερινά, έτσι ώστε να εμποδίσουν την εφαρμογή καταστροφικών «λύσεων» («τύπου» ΔΝΤ, ΕΝΤ κλπ).
Επίσης, θα πρέπει να ενημερώνονται πλέον σωστά και ολοκληρωμένα, έτσι ώστε να συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα των εκάστοτε καταστάσεων, σταματώντας να αντιδρούν «παραδοσιακά» με απεργίες (για παράδειγμα, η συλλογή υπογραφών για δημοψηφίσματα θα ήταν μία νέα μέθοδος) και δημιουργώντας όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θα εξυγιάνουν επιτέλους την Ελληνική Οικονομία.
Ασφαλώς, πριν από όλα είναι απαραίτητη η παραδειγματική τιμωρία όλων αυτών που οδήγησαν την Ελλάδα σε αυτήν την κατάσταση επειδή, εάν δεν αποκατασταθεί η Δικαιοσύνη στην κοινωνική ζωή, είναι αδύνατον να εξασφαλισθεί η συμμετοχή όλων των Πολιτών στις μεγάλες προσπάθειες και θυσίες που απαιτούνται, για να ξεφύγει η χώρα «άπαξ και δια παντός» από το τέλμα, μετατρέποντας τον κίνδυνο σε ευκαιρία.
Τελειώνοντας, η Δημοκρατία (η οποία απαιτεί συνειδητή και ολοκληρωμένη ενημέρωση), μέσα από την οποία και μόνο μπορεί να αναπτυχθεί η Ελλάδα, είναι αναμφίβολα ένα πάρα πολύ δύσκολο πολιτικό σύστημα - αφού στηρίζεται στην ελεύθερη βούληση και όχι στον καταναγκασμό. Είναι όμως το μοναδικό πολιτικό σύστημα που προάγει τον άνθρωπο, ενώ έχει την ιδιαιτερότητα, τη μοναδικότητα καλύτερα να απελευθερώνει όλα τα αποθέματα ενέργειας ενός λαού, έχοντας σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας χώρας με πρωτοφανείς δυνατότητες – κάτι που η Ελλάδα χρειάζεται σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε στην Ιστορία της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου “Intermodal”, περισσότερες από 120 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, έχουν αυτή τη στιγμή υπό παραγγελία 760 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 65 εκατ. τόνων, με χρονικό ορίζοντα παραλαβής έως και το 2014.
Παρά τη μείωση του ελληνόκτητου στόλου σε σχέση με έναν χρόνο πριν, η «γαλανόλευκη» ναυτιλία διατηρεί την παγκόσμια πρωτιά με 3.396 πλοία, ενώ ο υπό ναυπήγηση στόλος ελληνικής διαχείρισης αντιπροσωπεύοντας περί το 10% του συνόλου των πλοίων που χτίζονται ανά τον κόσμο, «κλειδώνει» την πρώτη θέση που κατέχει σταθερά η Ελλάδα στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.
Η κρίση βέβαια που έπληξε τη ναυτιλία ανάγκασε κάποιους εφοπλιστές που βρέθηκαν το Φθινόπωρο του 2008 με μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα να προχωρήσουν σε ακυρώσεις παραγγελιών ή να επαναδιαπραγματευτούν αριθμό πλοίων και κόστος ναυπήγησης. Με εξαίρεση τον κλάδο των κοντέινερ που εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τη διεθνή οικονομική ύφεση, οι υπόλοιποι κλάδοι των θαλάσσιων μεταφορών δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Τρανταχτή απόδειξη το γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές μετά από μία πολύμηνη επενδυτική άπνοια μπήκαν και πάλι στο «χορό» των παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις πλοίων.
Πρώτος ο Αγγελικούσης
Σύμφωνα με τη λίστα του ναυλομεσιτικού οίκου “Intermodal” στην κορυφή της κατάταξης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών με τον μεγαλύτερο υπό ναυπήγηση στόλο βρίσκεται η Anangel Shipping Enterprises του Γιάννη Αγγελικούση με 31 πλοία. Μάλιστα, ο ναυτιλιακός όμιλος Αγγελικούση ήταν εκείνος που έδωσε την πρώτη ελληνική παραγγελία για νέα πλοία το 2010 στα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα με παραγγελίες 27 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ορίζοντα παράδοσης μέχρι το 2012, τα οποία όλα είναι ήδη χρονοναυλωμένα.
Ακολουθούν η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Stamco Ship Management με 27 υπό ναυπήγηση πλοία και η Capital Maritime & Trading που ανήκει στον εφοπλιστή Ευάγγελο Μαρινάκη με παραγγελίες για την κατασκευή 24 πλοίων (δεξαμενόπλοια και φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου).
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Enterprises Shipping & Trading του Ομίλου Ρέστη με 20 πλοία ξηρού φορτίου υπό ναυπήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την λίστα απουσιάζουν η Αγγελική Φράγκου και ο Πήτερ Γεωργιόπουλος που αμφότεροι προχώρησαν πέρυσι στην ακύρωση των παραγγελιών που είχαν κάνει στο παρελθόν για ναυπηγήσεις πλοίων.
Από τα 760 συνολικά υπό ναυπήγηση πλοία που περιλαμβάνει το ελληνικό “orderbook”, τα 418 είναι φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 37,3 εκατ. τόνων, τα 231 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 22,2 εκατ. τόνων, τα 45 είναι κοντέινερ χωρητικότητας 4,1 εκατ. τόνων, τα 23 είναι πλοία μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 390 χιλιάδων τόνων και 6 επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία.
Τα 372 εξ αυτών έχει προγραμματισθεί να παραδοθούν τη φετινή χρονιά, ενώ βάσει του υπάρχοντος χρονοδιαγράμματος, 255 πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2011, 117 πλοία το 2012, 12 το 2013 και 4 πλοία το 2014.
Μόνο δύο πλοία χτίζονται στην Ελλάδα
Από τα στατιστικά στοιχεία της “Intermodal” προκύπτει επίσης ότι τα κορεάτικα ναυπηγεία είναι τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών. Από το σύνολο των υπό ναυπήγηση πλοίων τα 369 χτίζονται σε ναυπηγεία της Κορέας και ακολουθούν τα κινέζικα ναυπηγεία με παραγγελίες για 329 πλοία. Στην τρίτη θέση με μεγάλη διαφορά από τις πρώτες δύο χώρες, είναι τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραγγελίες για την κατασκευή 19 πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη λίστα με τις χώρες προέλευσης των ναυπηγείων που χτίζουν πλοία για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών, βρίσκεται και η Ελλάδα με μόλις 2 πλοία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου